USA: Kávé a depressziók ellen
2011.11.17 11:33
A kávé élvezete az idősebb nőket védheti depressziók ellen.
Erről tudósítanak az USA-ból kutatók az Archives of Internal Medicine szakfolyóiratban. Egy prospektív vizsgálatban 1980-tól 2004-ig több mint 50000 átlagosan 63 éves nőt vizsgáltak, akik a kezdetén nem szenvedtek depresszióban. Azoknak a nőknek, akik naponta legalább 3 csésze kávét ittak, 15%-kal kevesebb kockázatuk volt, hogy egy depresszióban betegedjenek meg, mint azoknak, akik hetenként csak max. egy koffeintartalmú italt fogyasztottak. Napi 4 vagy több csésze esetén a relatív rizikó 20%-kal csökkent. A koffeinmentes kávé fogyasztásának a megbetegedési kockázatra nem volt befolyása.
A tanulmány szerzői eredményeikben nem látnak egyértelmű bizonyítékot arra, hogy a koffein valóban csökkenti a depresszió kockázatát, de protektív tulajdonságokat vélnek. További vizsgálatoknak kell megmutatniuk, hogy a koffeintartalmú italok rendszeres fogyasztása meg tud-e előzni egy depressziót.
PZ, 2011, 156, 39, 39.
(Tömörítvény)
